torsdag den 3. november 2011

Børn med et seriøst talent

I går aftes så jeg det australske kokkeprogram "Junior MasterChef Australia" på TV3 Puls.
Som i al sin enkelhed går ud på at børn kæmper om at blive Australiens første junior masterchef, altså det præcis samme koncept som "MasterChef Australia".

Først og fremmest har børnene et fantastisk talent for mad, og så er de kun 8-12 år gamle. Derudover er det både inspirerende og utrolig sjovt at se børn lave mad, især når de kan lave mad der på nogle områder er bedre end de voksnes.

Sidst men ikke mindst er de også på nogle områder mere taknemmelige overfor at være kommet dertil som de er, end voksne, måske fordi det er en af de største oplevelse de har oplevet i deres liv.

Hvis man blander alt dette sammen får man et ret så underholdende program, som helt sikkert er et must-see for enhver madelsker.
Jeg skal i hvert fald se med på tirsdag igen, kl. 20 på TV3 Puls.

/Katrine

3 kommentarer:

  1. Jeg så en 7 årig dreng lave chokoladefondant i går og blev helt glad indeni. Bare det havde været den slags programmer da jeg var barn :-)

    SvarSlet
  2. Ja, han var fantastisk, prøv at tænk hvad børn kan lave af mad når bare de får lov.

    SvarSlet
  3. det er faldet sådan at jeg har været på aftenvagt når det bliver sendt, normalt er der ellers rigeligt mulighed for, at se genudsendelser, men når man så gerne vil, så bliver det ikke sendt ... det er simplethen ikke fair ...

    SvarSlet