onsdag den 16. november 2011

Salat, salat, is

I lørdags havde jeg, som tidligere fortalt, Katrine med familie på besøg. Til hovedretten fik vi to ikke-før-afprøvede salater, som fungerede rigtig godt. Den ene var en rødkålssalat med granatæble, mynte og saltede mandler. Dressingen til den blev lavet af koncentreret solbærsaft, citron salt og lidt peber. Jeg lod salaten marinere et par timer, da jeg ikke bryder mig om helt frisksnittet rødkål. - Det er for skarpt at tygge på, og ligeså er smagen. Så den har godt af at trække lidt.


Den anden "salat" var ovnbagte persillerødder vendt med dadler, mynte, citron, valnødder og god olivenolie.


Til dessert fik vi min yndlingsislagkage som består af mandelbunde, hindbærsorbet og vaniljeparfait med chokoladestykker. Den smager bare så godt, og så har min mor været med til at lave kogebogen den er med i. - Det betyder selvfølgelig også lidt.

I må endelig spørge efter opskrifter eller andre spørgsmål.

Idag var jeg på besøg i Torvehallerne endnu engang for, at købe lækkert ind til tapas i aften. Jeg må sige at det er blevet endnu bedre end da jeg var der første gang! Så endnu større anbefaling herfra.

Ha' en dejlig onsdag aften.

/Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar