tirsdag den 23. august 2011

Bagt tomatsalat

Da jeg den anden dag skrev om pizza, kom jeg efterfølgende til at tænke på at tomatsalaten i baggrunden, måske ikke fik den opmærksomhed den fortjener. - Den smagte nemlig virkelig godt!

Så jeg synes lige jeg ville komme med et bedre billede og lidt mere tekst om den :)


Opskriften var således:

500 g store cherrytomater (delt i fire)
2 fed revet hvidløg
125 g bøffelmozeralla
1 spsk. sukker
Groft salt
Peber
Basilikum
Olivenolie

Tomater ligges i et ovnfastfad og drysses med salt, sukker, peber og hvigløg. Jeg hældte en smule (lidt billigere) olivenolie henover, og satte fadet i ovnen i ca. 1 time ved 150 grader.

Efter en time puttede jeg mozeralla(skiver) på tomaterne og lod det smelte med, en 5 minutters tid. Fadet tog jeg derefter ud af ovnen og dryppede med lidt god olivenolie og frisk basilikum. Yummi. Salaten passede fremragende til pizzaerne (som jo var uden klassisk tomatsovs), men vil også gøre sig fint til kød.

Au revoir!

/Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar