mandag den 29. august 2011

Wasa go home!





I går skulle jeg for første gang lave mit egen knækbrød! Fandt en opskrift med begrænset olie i, men jeg havde ikke alle ingredienserne, så eksperimenterede lidt med speltflager og birkes.
  • dl havregryn
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl hørfrø
  • 1 dl solsikkerkerner
  • 1 dl græskarkerner
  • 3,5 dl hvedemel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 2,5 tsk. salt
  • 2 dl vand
  • 1,25 dl olie
  • Bland kernerne og de tørre ingredienser.
  • Tilsæt vand og olie, og rør dejen godt sammen
  • Del dejen i 2 dele og placer hver del mellem 2 stykker bagepapir. (se billede)
  • Rul dejen ud mellem de to stykker bagepapir, læg det hele over på en bageplade og fjern det øverste lag papir.
  • Gør det samme med den anden halvdel af dejen.
  • Skær dejen ud i den form du ønsker og bag knækbrødene i ca. 15 min. ved 200 grader.
Jeg havde hverken græskarkerner eller sesamfrø, hvilket jeg erstattede med speltflager og birkes. Resultatet er rigtig lækkert, men græskerner ville klart have være lækrest. Derudover er der for meget salt i! Jeg vil nok putte 1,5 tsk i næste gang og desuden lave dem lidt tykkere.

/Mathilde







Ingen kommentarer:

Send en kommentar