søndag den 21. august 2011

Yummi salater og kedeligt kød...

Her til aften fik vi to salater, som skulle være tilbehør til roastbeef. Kødet var dog så kedeligt, at det endte med at være tilbehør til de lækre salater.

Begge salater er fra Femina...

Kikærtesalaten indeholdte:

400 g kikærter
3 fed hvidløg
2 laurbærblade

Kikærterne sættes i blød natten over, og koges dagen efter i nyt vand med laurbærblade og hvidløg. Det tog ca. 40 min. at koge dem.

Derefter ristes 4 fed hvidløg (skåret i tynde skiver) på en pande i olivenolie. Så tilsættes kikærterne og 2 radicchiosalater. Af panden med dét, og på med lidt citronsaft og salt.

En rigtig lækker og mættende salat, som sagtens kan gøre det ud for kartofler, ris eller pasta, som jeg gjorde.


Derudover fik vi en rødbedesalat som var inspireret af Feminas opskrift. Jeg lavede nogle ændringer, og skriver opskriften som jeg lavede den.

50 g hasselnødder ristes i lidt smør på en pande, og afkøles.

Dernæst koges 400 g rødbeder i ca. 30 minutter, og afkøles ligeså.

Dressingen lavede jeg af 2 tsk. dijonsennep, 1 spsk. flydende honning, 2 spsk. æblecidereddike, 3 spsk. olivenolie og salt. 

Dressingen skal piskes sammen, og derefter blandes rødbeder i. Lige inden servering puttes nødderne og 2 hjertesalater i. 

Den originale opskrift sagde at der også skulle blåskimmelost i, men det synes jeg er AD!



Billederne er taget med Iphone, og kunne derfor have været bedre.

Endnu en rigtig guffy salat.

God søndag aften!

/Laura



Ingen kommentarer:

Send en kommentar