onsdag den 24. august 2011

Hjemmelavet chai


Jeg elsker hjemmelavet Chai! Jeg elsker blandingen mellem den krydrede smag og den dejlige sødme, som man får fra henholdsvis krydderier og honning.

Jeg støder kanel, kardemomme, ingefær, nelliker og sort peber i en morter, når det er stødt groft, blandes det med en teske sort the (pr. kop). The-blandingen koges op med vand, og når vandet koger hældes mælken i (vand og mælk blandes i forholdet 2:1).

Ens chai smag er meget forskellig, så det er vigtigt at prøve sig frem med hvilke forhold man blander det i.

Her er min personlige opskrift:

Til to personer:

6 peberkorn

2 kardemomme kapsler

2 nelliker

1 stang kanel

Et lille stykke tørret ingefær

2 teskeer sort the

4 dl mælk

2 dl vand

En lille teske honning til hver kop

Håber i har lyst til at prøve kræfter med at lave teen selv, for den smager langt bedre end de instant udgaver der findes på markedet, synes jeg.

/Katrine

3 kommentarer:

  1. jeg sidder og drikker den nu! din er nok bedre en min........

    SvarSlet
  2. Hvor køber man tørret ingefær i stykker? :)

    SvarSlet