lørdag den 27. august 2011

Onsdag aften

... Var en skuffelse.

Min gode veninde og jeg skulle i forbindelse med Copenhagen Food Festival ind og spise på Era Ora's søsterrestraurant; L'Atro. Idéen med arrengementet var, at vi skulle spise som romerne gjorde. Der var lagt op til, at vi ikke skulle have kartofler, tomater, kaffe eller... bestik. Men vi fik både kartofler, kaffe og desværre også bestik. Vi havde virkelig glædet os til, at spise med fingrene! - Og det synes vi ikke vi kunne gøre, når nu bestikket lå der ;-)

Jeg venter stadig på, at min medspiser sender billederne, da hun tog dem med sin IPhone, så dem poster jeg en anden gang.


Maden var OK, bare ikke i forhold til prisen, og det niveau L'Atro plejer at have. 

Til første ret fik vi stegt blæksprutte(arm) med små brasede kartofler og gullerødder, og lidt grønt. - Lidt kedeligt, men udemærket.

Næste ret var bønne/linse-"suppe". Den var meget tyk i konsistensen, men smagte godt. Det var dog ikke noget, man ikke selv kunne have lavet ret nemt. 

Hovedretten var semulje med lammeskank ovenpå. Smagen var rigtig god, men igen kedelig. 

Desserten var en stof skuffelse. Det var ricottakage, som var hvinene sød, med en figen ovenpå. Vi kunne ikke spise andet end fignen, det var simpelthen for sødt.

Vi sluttede af med en (meget dyr) kop kaffe, som vi hellere havde været foruden, hvis vi havde kendt prisen. Til hele måltidet fik vi vand, og lækkert brød.


Det skal dog efterfølgende siges, at L'Atro dagen efter skrev til mig, og efterspurgte noget feedback, hvilket jeg gav dem. Jeg skrev helt ærligt at vi var skuffede over arrangementet, og følte os en smule snydt. De svarede rigtig pænt tilbage, og indrømmede fejlen med kartoflerne. De sagde også at de ville evaluere aftenen og skrive tilbage til mig derefter. - Det synes jeg er rigtig god service, og jeg er spændt på hvad de vender tilbage med.



Arrangementet kostede 300 kr for de 4 retter. Drikkevarer betalte vi selv.

Hvis jeg skal give stjerner, kan jeg desværre kun give 2 ud af fem.

I aften skal jeg til homo-housewarming hos en kok. Spændende hvad det indebærer....

Over and out

/Laura



3 kommentarer:

  1. Øv - ret ærgerlig oplevelse. Det var et af de steder, jeg overvejede at tage til, for det historiske islæt lød interessant. Men fedt at de skriver og efterspørger feedback - det er en god hjælp til dem selv, hvis de er lydhøre over for kritikken.

    SvarSlet
  2. Tak for kommentar :-)
    Præcis, vi havde virkelig også glædet os!

    Ja, det er jo sådan noget der gør, at man måske giver dem en chance til...

    SvarSlet