torsdag den 25. august 2011

Fødselsdags kageorgie!







































Jeg elsker at bage!
Derfor, lavede jeg til min 18 års fødselsdag et kæmpe kagebord. Jeg havde bagt 10 kager/cupcakes/småkager.


Det bestod af:
Mandelmarengs med rababerkompot og hyldeblomstskum og friske spiselige blomster som pynt.
Fransk citrontærte med glaserede citroner
Marcipanjordbærtærte med hyldeblomst
Sukkefri banankage med chokoladeovertræk
Mokkamuffins med skumfiduser
Citronmuffins med frosting
Chokoladenøddetrøffel
Raw cupcakes
Chocolate chip cookies
Tranebærsmåkager med hvid chokolade

I kan bare bede om opskrifter ;-)

4 kommentarer:

  1. Opskrift på sukkerfri banankage modtages med glæde! :D

    Gid jeg havde fået smagt dem...

    SvarSlet
  2. Den var ikke mega spændende, lidt som sødt brød. Vi havde en diabetiker med, det var derfor.

    2 æg
    5 tsk flydende sød
    3 store bananer
    2 dl A38
    2 tsk bagepulver
    2 tsk natron
    4 spsk skummetmælk

    æg og SØD piskes. bananer og A38 blendes godt. Mælk opvarmes i gryde næsten til kogepunkt og natron tilsættes og afkøles herefter i 5 min. Det hele røres nu forsigtigt sammen.

    Bages i springform i 45 min ved 175 grader.

    kys

    SvarSlet
  3. Respekt! Flot klaret og spændende kagebord! Hvad er raw cupcakes?

    SvarSlet
  4. Tak! det er raw food - kager. Der laves en bund med en masse tørrede frugter og nødder og en topping med frugter, som blåbær, jordbær, appelsin osv. Så de får forskellige farver og er virkelig flotte :-)

    SvarSlet