onsdag den 31. august 2011

Når mændende ikke er hjemme...

... Får vi næsten altid en form for (mættende) salat, uden så meget kød og "mandemad".

I går var ingen undtagelse, og min mor og jeg kokkererede en dejlig salat bestående af:


  • 500 g grønne bønner
  • 2 avocadoer
  • 2 dåser tun (i OLIE!!)
  • 1/2 rødløg
  • 50 g saltede macadimia nødder
  • Basilikum
  • Olivenolie
  • Citronsaft
  • 1 tsk dijonsennep
Bønnerne koges, og skylles i koldt vand. Avocadoerne skæres ud i firkanter, og rødløget hakkes fint.
Olivenolie, sennep og citron saft piskes let sammen og smages til med salt og peber.

Jeg anrettede bønnerne på et fad, og blandende rødløg og avocado i. Dressingen hældte jeg hen over, og toppede med tun, nødder og basilikum.

Opskriften var fra Irmas eget blad "Krydderiet", dog tilføjede jeg dressing og nødder.

Her er den lækre salat



Til salaten fik vi hjemmebagte boller og aubergine-puréen jeg fik af min søde veninde.




Ha' en rigtig dejlig dag!

/Laura

3 kommentarer:

  1. den må jeg prøve! ser læx ud for en vegetar som mig (som dog spiser kebabpizza når jeg er fuld)

    SvarSlet
  2. Pågrund af opfordringer fra visse, nævner ingen navne, følte jeg mig forpligtet til at komme med en lille kommentar. Super madblog:) men hvornår får vi andre lov til at smage?

    SvarSlet
  3. Haha, så snart som muligt! :-D

    Tak for kommentar :-)

    SvarSlet