lørdag den 15. oktober 2011

Engelske lækkerier midt i København

I går fejrede min familie og jeg min storebrors fødselsdag, med middag på Cofocos engelsk-inspireret restaurant "Public House", og derefter videre til Kulturnatten.
Vi er generelt meget begejstrede for Cofoco, de laver altid lækre ting og sager, og så er prisen ganske overkommelig, i dette tilfælde 275 kr. for 3 retter.

Til forret fik jeg makrel med merian, cherrytomater og en sauce ved navn choron.
Makrelen var marineret, og den smagte meget fiskeagtigt men på en
afbalanceret måde. Jeg fik noget lignende på restaurant "Relæ" til min fødselsdag i august, og det var et glædeligt gensyn med en fisk som jeg sjældent får.
Desuden fik vi ristet brød med en mascarponecreme med græskarkerner og krydderier. En meget sjov kombi, men helt sikkert en ganske lækker en af slagsen.
Til hovedret fik jeg ørred med svampe, sølvbede, peberrod og en beur blanc sauce til. Blandingen mellem fisken og svampene var rigtig god, og ikke som jeg selv ville have fundet på.

Og til slut, til dessert fik jeg Gateau Marcel med hindbær sorbet. Jeg synes tit at toppen på en Gateau Marcel er for flydende, men denne her var dejlig fast. Sorbeten var en god friskhed til kagen, og er helt sikkert noget der hører til en tung chokolade kage.
En middag på "Public House" er et solidt måltid, på den gode måde.

God efterårsferie til jer alle sammen.
/Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar