tirsdag den 11. oktober 2011

Fisk med et tvist

I lørdags var min mor og jeg alene hjemme, hvilket betyder at vi ikke behøver at tænke det helt store kød element ind, når drengene ikke er hjemme. Det endte da også med at blive et let aftensmåltid bestående af hellefisk med pesto og en rissalat.

Hellefisken blev bagt i ovnen med pesto lavet af basilikum, parmesan og olivenolie.
Opskriften på salaten var følgende:
Baby spinat
Avocado
Gulerødder
Græskarkerner
Sesamfrø
Hel spidskommen
Æbleeddike
Ahornsirup
Soja
Hvidløg
Cayennepeber
Brune og vilde ris

Grøntsagerne snittes og blandes i en skål.
Græskarkerner, sesamfrø og let knust spidskommen ristes på en pande, til det dufter dejligt af spidskommen.
Dressigen og risene blandes med grøntsagerne.

Salaten er en af mine ynglings salater, og jeg elsker især dressingen som har en god blanding mellem det sure, søde og salte.
Fisken var en ny variant, men også en meget vellykket variant. Jeg synes generelt ikke hellefisk smager af så meget, og ja jeg synes den er lidt kedelig nogle gange. Smagen var dog en helt anden med pestoen på toppen. Det smagte dejligt af pesto og fiskesmagen var stadig til stede.

Det var et meget vellykket måltid!

/Katrine

2 kommentarer:

  1. Fisk med pesto lyder rigtig godt, men hold da op en lækker salat :-)

    Venlig hilsen Lykke

    SvarSlet
  2. Ja, salaten er lækker, lækker, lækker!!!

    SvarSlet