søndag den 9. oktober 2011

Lækre macarons


I går var min mor på Femina's livstilsmesse, og her mødte hun konditoren Nicolaos Strangas som er særligt kendt for sine macarons som sælges i magasin og i hans butik på Åboulevarden.
Og det var da også det hun endte med at købe med hjem til sin datter som elsker macarons. Hun købte fire varianter: en med salt karamel, en med solbær, en med passion/citron og en med basilikum.
Jeg elsker kombinationen mellen salt og karamel, som jeg rigtigt stiftede bekendtskab med i min sommerferie hvor jeg var på Ile de Ré, en fransk ø i Atlanterhavet. Her laver de karamel med Ile de Ré salt. Virkeligt lækkert! Og macaronen med salt og karamel var da også et glædeligt gensyn med denne uimodståelige kombination.
Macaronen med passionsfrugt og citron var også virkelig lækker, men jeg er også en sucker for passionsfrugt, og er så ked af at det ikke spises lige så tit som æbler.
Macaronen med basilikum var overraskende god, og helt sikkert en smagsvariant jeg gerne vil smage igen, mens den med solbær var lidt kedelig i forhold til de andre.
Alt i alt var kagerne virkelig lækre, og de er helt sikkert på niveau med det franske konditori Laduree, som var de første som lavede macarons. .

Håber i har haft en god weekend.
/Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar