torsdag den 27. oktober 2011

Nemme mandags cookies

I mandags havde jeg tidligt fri, og tænkte derfor at jeg ville lave en lille portion cookies.
Jeg tilsatte chokolade og limeskal og resultatet var en frisk og saltet cookie, helt sikkert en jeg vil bage igen.

Her er opskriften på 12 cookies:
62 g smør
1/2 dl rørsukker
1/2 æg
0,75 dl hvedemel
1/4 dl havregryn
1/4 tsk. bagepulver
Lidt salt
50 g mørk chokolade, hakket
Skal af en halv usprøjtet lime

Smør og sukker piskes sammen, og ægget piskes i. Hvedemelen, havegryn, bagepulver og salt vendes i dejen. Chokoladen og limeskallen vendes også i dejen.
Dejen trilles til en pølse, og ligges i fryseren i en halv time, indpakket i film. Derefter skæres rullen i skiver på 1 cm, og lægges på plade. Kagerne bages i 10 min ved 180 grader.

Kagerne flyder lidt ud når de bages, så rullen behøver kun være 5 cm i diameter.

/Katrine

2 kommentarer: