fredag den 7. oktober 2011

Friske forårsruller med verdens bedste dressing

I går havde Katrine og jeg besluttet, at lave fyldte rispapirruller a.k.a friske forårsruller. Det smager rigtig dejligt, og man kan putte i, lige hvad hjertet begærer. Vi proppede vores ruller med

  • Avocado
  • Hjertesalat
  • Sukker ærter
  • Mango
  • Ristede mandler
  • Kylling, marineret i chili og olie
Eeeej... Jeg siger jer, det var godt! Vi havde begynderheld, og de første ruller blev ok pæne. De sidste vi lavede snakker vi slet ikke om (men i kan måske ane bunken af salat og diverse spiselige ting i baggrunden af første billede!)

Rispapiret kan købes i velassorterede supermarkeder, og ellers små specielle grønthandlere. Det skal blot udblødes i kold vand i ca. et minut, og derefter fyldes.



Oppe i venstre hjørne ses verdens bedste dressing, eller dip, om man vil. Opskriften er fra Louisa Lorang, og er mega nem at lave. Jeg kunne forestille mig, at de mortede sesamfrø, kunne erstattes med lidt tahin. Tjek linket for opskrift, og lav den!

Jeg skal have den igen i aften, hvor vi skal have sushi. Jeg er heldig.

Rigtig god fredag!

/Laura


Ingen kommentarer:

Send en kommentar