fredag den 14. oktober 2011

Tomatsalat med græskarkerner


Vi er svært glade for tomater i vores familie, og bruger dem i alle udformninger, og forskellige sammenhænge. I går fik vi denne salat bestående af tomater, forårsløg, bøffelmælks-mozerella, ristede pinjekerne og hjemmeristede græskarkerner. Udover molevitten blev der dryppet noget god olivenolie, balsamico, salt og peber. 

Græskarkerne er meget nemme at lave, hvis man altså alligevel er i gang med græskar. Jeg havde en masse kerner fra et hokaidogræskar, som jeg sørgede for at vaske godt af. Der skal ikke sidde noget orange "kød" tilbage. Når de er helt rene skal de tørres godt og derefter ligges på en bageplade med bagepapir. Kernerne skal have selskab fra lidt olie, en del salt og hvad man ellers kan finde på. Jeg puttede en smule chili på mine, derfor er de let røde. 
Efter 1 time i ovnen ved ca. 150 grader, skulle kernerne være færdige, men man er nødt til at teste lidt undervejs. 

I aften skal jeg noget meget spændende, som jeg har set frem til i lang tid. Jeg trodser derfor influenza og tager ind mod byen sammen med min gode veninde. Hvad vi skal, hører i mere om i morgen!

Ha' en dejlig weekend i det smukke, smukke vejr!

/Laura



Ingen kommentarer:

Send en kommentar