søndag den 2. oktober 2011

Hvad jeg købte i Torvehallerne

I fredags var Katrine og jeg, som sagt, inde og besøge Torvehallerne på Israels Plads i købstaden.
Det var umuligt, at ikke købe noget med hjem, og derfor tænkte jeg, at jeg ville købe aftensmåltidets råvarer derinde. Jeg fik desværre ikke taget et billede af mine køb samlet, da jeg gik med iver hurtigt i gang med maden, så jeg har kun billeder af de færdige retter. Ups...

Hos Il Fornaio kunne man købe forskellige risottoer. Der var også rug-otto og byg-otto, men min far og bror afskyr alt der hedder fuldkorn, og min bror var meget mistroisk over for risottoen, fordi den så brunlig ud (=fuldkornsagtig), men jeg fik ham overbevist om, at der ikke var noget sundt i den, og han nød den og var glad bagefter.

Jeg købte varianten med svampe.



Man skulle selv tilsætte vand, hvidvin, parmesan, salt og lidt smør. Easy. Det smagte rigtig godt.

Dertil lavede jeg en salat af figner, dansk spidskål, flotte grapefrugter og med en dressing af rapsolie, honning, æbleeddike, salt og peber. En mulig kandidat til ny yndlingssalat.


Vi skule også have lidt kød, så jeg købte en chorizopølse og to små chilipølser, som jeg stegte på panden. De var godt. Fulde af kød og smag. Slagteren kiggede lidt skævende på mig, da jeg bad om den stærke chorizo, som han sagde, indeholdte verdens stærkeste chili. Vi synes den var perfekt krydret, og slet ikke for stærk.
Dertil havde vi lidt kødboller i fryseren som vi suplerede med.



Så det var en rimelig munter blanding af forskellige nationers madvarer, men det smagte godt og vi blev mætte!

Ha' en rigtig god søndag alle sammen.

Later skaters

/Laura

2 kommentarer:

  1. Har skam af og til været forbi din blog :-) Jeg glæder mig til at komme til Torvehallerne, skal bare finde nogen der vil med.......helt fra Jylland af ;-)


    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Jubi, det er jeg glad for!

    Ja, det er jo altid hyggeligst at følges med nogen. Mon ikke der er nogen der vil?! :-)

    SvarSlet