tirsdag den 6. september 2011

Fisk to gange om ugen

Man skal have fisk mindst to gange om ugen, og i dag var det første dag i denne uge for mit vedkommende.
Retten med fisk bestod af wok-grøntsager med laks ovenpå. Det er super lækkert og endnu nemmere at lave.
Man snitter grøntsager, jeg brugte rød peber, sukkerærter, gulerødder og broccoli buketter.
Grøntsagerne svitses i en wok-pande, hvorefter der tilsættes kokosmælk og rød karry pasta.
Når grøntsagerne er let møre hældes det op i et fad, og ovenpå placeres laksen som overhældes med citronsaft. Derefter sættes fadet i ovnen og bages indtil laksen er færdig (kan tjekkes ved at stikke en lille kniv i laksen hvor farven tjekk
es, ca. 20-25 min.)
Der serveres ris til for en mere mættende ret (jeg elsker fuldkornsris og vilde ris som begge smager af mere).
Et voila, en lækker fiskeret.

De næste tre dage skal jeg til Kerteminde på højniveau tur med min klasse. Vi skal bo på Kerteminde Danhostel, og det har vidst 5 stjerner, så tænker at der måske kommer en lille anmeldelse af maden efterfølgende.

Indtil da må i nøjes med Lauras indlæg.
/Katrine

2 kommentarer:

  1. Glæder mig til anmeldelse!!!

    God tur :-)

    SvarSlet
  2. Min mor var der i dag, og de fortalte at vi får bondemad. fx flæskesteg el lign. :(((( ad

    SvarSlet