tirsdag den 13. september 2011

Pasta a la Godfather

Som tidligere skrevet var min storebror kok i går. Han var inspireret af hans yndlingsfilm Godfather, hvor Clemenza i en scene laver pasta med tomatsovs, pølser og kødboller. - Ikke lige umiddelbart min kop the, men det smagte nu rigtig godt, og han var så sød da han stod med sit gamle forklæde på og kokkererede :-)

Her kommer den berømte scene:


Hvis nu i ikke lige fangede den, så kommer opskriften her (som storebror lavede den!)


  • 400 g frisk (hvid! iflg. min bror) spaghetti
  • 2 fed hvidløg
  • 2 dåser flået tomat
  • 200 g hakket oksekød
  • 2 grilpølser
  • 1 pakke Løgismose brunchpølser (med feta og tomat)
  • 1 dl rødvin
  • sukker, salt og peber
Hvidløg sauteres, og tomat tilsættes. Det hakkede oksekød formes til små kødboller, og steges på en pande. De forskellige slags pølser (det behøver ikke være forskellige slags, jeg faldt bare lige over Løgismose pølser, og tænkte at de ville passe godt til retten). 
Rødvin tilsættes i tomatsovsen, som lige skal koges op. Smag til med salt, peber og sukker og tilsæt til sidst kødet. 



Serveres med den friskkogte pasta. 

Fuldstændig imod Godfathers ånd lavede jeg en spidskålsalat bestående af fintsnittet spidskål, æblebåde, tørrede tranebær og en dressing lavet af græsk youghurt, olivenolie, honning, salt, peber og citronsaft. 



Det var lidt af et kødgilde, så idag står den på chili sin carne. Billeder og opskrift kommer i morgen :-)

Buenno appetito!

/Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar