søndag den 18. september 2011

Lækker søndags brunch

Som jeg nævnte i går havde jeg fået en omgang brunch på Nimb Brasserie af min medblogger Laura, som skulle udløses i dag. Jeg havde længe glædet mig til det, og havde kun hørt godt om det fra min fætter og Laura, som havde været der inde forinden.

Selve lokalet er aflangt, og er delt op i to dele, en køkkendel og en del med borde. Køkkenet er placeret i selve lokalet, hvor man kan se kokkene lave spejlæg og vende pandekager i appelsinlage. Dette giver hele atmosfæren en afslappet stemning, hvor man føler sig godt tilpas.

Brunchen består både af brød med ost, syltetøj osv, og æg, bacon og alt der hører til det. Og så selvfølgelig den søde afdeling med pandekager, vafler, wienerbrød osv.

Noget jeg vil fremhæve er deres kolde kakaomælk, som de har lavet i samarbejde med Øllingegaard. Den har en lækker smag af chokolade, og bliver endnu bedre af de små sorte vaniljekorn der svømmer rundt i glasset.

Her ses Lauras tallerken med de lune ting. Rodfrugter, bacon, røræg, tomat, pølser (de havde en lækker kødfuld smag).
Her ses min tallerken med de søde ting. Pandekage i appelsinlage, croissant, frugt og en müslibar agtig kage.
Alt i alt en super lækker oplevelse, som har forsødet en ellers trist våd søndag.
Og så til stjernerne, for på vej hjem i toget blev Laura og jeg enige om at give besøget 5 store stjerner ud af 6. De når ikke helt op på 6, fordi personalet var en smule langsom, og den første kande kaffe var halvkold, men der var dog intet brok da vi bad om en ny.

Håber i får lyst til at besøge Brasseriet, for det er et lækkert sted, og forholdsvis billigt i for hold til hvad man får (235 kr. pr. næse)

God søndag
/Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar