søndag den 11. september 2011

Gæster = lækker mad

I går havde mine forældre gæster på besøg, og derfor havde min mor lavet lækkert treretters menu, som bestod af:

Forret: svampestuvning på hjemmebagt brød
Hovedret: vitello tonnato med et tvist, grønsalat og hjemmebagt brød
Dessert: roulade med chokoladecreme med citron serveret med frisk frugt

Nedenfor ses billeder af henholdsvis det hjemmebagte brød, og ingredienserne
til svampestuvningen (jeg fik desværre aldrig taget et billed af det færdige resultat)
Vitello tonnato er en italiensk ret, som består af kold kalvemørbrad med en tunsovs over. Denne variation bestod af kalvemørbrad i bunden, en tomatconcasse, en blendet tunsovs og på toppen dryppes en basilikum pesto/olie. Mums, kan jeg kun sige om denne ret, det er guddommeligt!

Desserten er også super lækker, og den gøres dejlig frisk med citronsaften i chokoladecremen. Det giver lige et lille tvist, som giver desserten noget ekstra.
Her er den serveret med friske hindbær fra haven og et lille citronmelisse blad.

Håber at jeres munde løber lige så meget i vand som min gør...
/Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar