onsdag den 28. september 2011

Malaga #1

Jeg er netop hjemvendt fra en fantastisk tur i det sydspanske. Jeg har været på en forlænget weekend sammen med min familie og en veninde. Sidstnævnte og jeg stod en af aftnerne for aftensmåltidet. Vi besluttede, at vi ville prøve en rigtig egnsret; paella.
Idéen opstod da vi nede i supermarkedet så de flotteste og største rejer, jeg nogensinde har set.
Prøv bare at se her:


Derudover brugte vi i retten

  • Frisk forårsløg
  • Vilde, brune og hvide ris
  • Hvidvin
  • Rød peberfrugt i strimler
  • Tomater i tern
  • Gulerødder i skiver
  • Squash i skiver
  • Kikærter
  • Kyllingbryst skåret i mundrette stykker
  • Syltede peberfrugter
  • Safran
  • Røget paprika
  • Salt og peber
  • Vand
  • Olivenolie
Paella er spaniens svar på biksemad, og idéen er, at man bruger hvad man har. Der vil dog oftest indgå kylling og en form for skaldyr. Huset var udstyret med rigtige paella-pander, og efterhånden som retten tog form måtte vi gå en størrelse op i pandestørrelse. Den sidste pande målte en meter i diameter, og vi kunne LANGT fra spise retten op. Det var ret hårdt at se det blive smidt ud, men vi kunne bare ikke spise mere.

Det smagte helt vildt godt, og så flot ud. Mums!


Og et billede af min søde farfar, som var lidt skeptisk overfor denne fremmede ret. Jeg tror han endte med at være topscorer i at spise mest!

Jeg slutter lige af med et stemningsbillede. Sådan så himlen ud, når vi sad og nød morgenmaden på altanen. 


F-a-n-t-a-s-t-i-s-k. Nu må jeg tilbage til virkeligheden. Skoleopgave kalder Laura.

Ha' en dejlig onsdag!

/Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar