mandag den 12. september 2011

Luksus-middag

Hello, jeg håber i har en god mandag. Mandag er altid sværd, men det hjælper lidt når man får afsluttet weekend godt. Og det gjorde jeg i går! Vi fik lækker søndags-middag; oksemørbrad, ovnkartofler, sauce bearnaise, majs og en vildt lækkert "salat" med porrer, svampe og hasselnødder.



Opskriften på salaten kommer her:



Ingredienser
porre
250 g svampe fx østershatte, kantareller, markchampignon
1 spsk. olivenolie
1 fed hvidløg
1 håndfuld 
bredbladet persille
25 g hasselnødder 
Vinaigrette
2 spsk. olivenolie
1 spsk. eddike
1 tsk. Dijonsennep
1 tsk. flydende honning
Tilberedningsmetode
Rens porrerne og skær dem i stykker á ca. 8 cm. Skyl porrerne godt. Damp porrerne møre. Det tager ca. 5 minutter. Afdryp porrerne.
Rens svampene og skær dem i mindre stykker. Varm olien på en pande og rist svampe med presset hvidløg ved god varme. Tag svampene af panden og vend med hakket persille og hasselnødder. 
Rør en dressing af olie, eddike, sennep og flydende honning.  Top porrerne med svampe og dryp dressingen over.  

Opskriften er fra bladet "Sæson for god smag", som er et gratis blad som fås i bl.a. Super Best og Kvickly. Det tager udgangspunkt i sæsonens grøntsager og frugter, og har altid nogle rigtig gode opskrifter!





I aften skal min storebror lave mad. Jeg tror aldrig det er sket før, da min mor og jeg altid har elsket at stå i køkkenet, og han måske mere har holdt af, at spise maden ;-) Men det bliver sjovt at se hvordan han klarer dén!


God mandag aften!


/Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar