søndag den 4. september 2011

Breakfast time is smoothie time!


I morges var jeg ude at løbe før morgenmad, og da jeg kom hjem havde jeg lyst til at tilføje en smoothie til min morgengrød.
Jeg havde en opskrift fra Johan Bülow (ham der laver lækker lakrids!), som bestod af jordbær, yoghurt, lakridspulver, lakridssirup og vaniljesukker. Der var dog en del af ingredienserne jeg ikke havde, og desuden var der også alt for lidt væske i til min smag.
Så derfor lavede jeg en smoothie der bestod af frosne skovbær, yoghurt, juice, lakridspulver og vaniljesukker. Og hvis jeg selv skulle sige det blev den ganske god. Jeg elsker kombinationen af vaniljesukker og lakridspulver, det søde med det lakridsagtige er eminent!

Morgengrøden er helt almindelig havregryn kogt op med vand og lidt salt, og på toppen drysses der stødt kanel.

By the way: lakridspulveret købes i helsekostbutikker.

Håber i blev inspireret til jeres egen morgenmad!
/Katrine

1 kommentar: