fredag den 30. september 2011

På besøg i Torvehallerne


Idag kunne det endelig lade sig gøre for Katrine og jeg, at komme ind og se Københavns nye madmarked, Torvehallerne.
Vi synes begge, at det er skønt, hvordan man har samlet nogle af danmarks bedste fødevareforhandlere på samme sted, men synes det er forfærdelig synd, at man ikke har skabt mere plads omkring staderne, da det virker utrolig tætpakket derinde.

Vi skal helt sikkert derind igen, og smage på flere lækkerier. Idag blev det til smagsprøver hos Summerbird, hvor vi fik deres overtrukkede mandler med citron og cayenne-peber. Lækkert! Hos Fougaz fik vi smagt noget af det bedste brød, jeg nogensinde har smagt. Jeg mener det hed Græskarkernebrød, og det smagte bare fantastisk, og jeg fortryder sådan, at jeg ikke købte noget med hjem. Ellers var der ikke noget godt udvalg af smagsprøver, det var de sgu lidt nærige med ;-)

Også hos Fougaz købte vi vores eftermiddagsmad bestående af en super lækker sandwich med confiteret and, kikærter og bredbladet persille. Vi synes det var ret frækt med anden kombineret med kikærterne. Det havde vi nok ikke lige selv fundet på, men vi skal helt sikkert selv prøve kræfter med det en dag. Tænk bare en sandwich med resterne af anden, på 2. juledag...

Beklager de virkelig ringe billeder. Vi havde kun vores telefoner.


Hos Fougaz købte vi også tre rispapirruller, fyldt med nudler, tang, cashewnødder og æble. Dertil var der en misodressing. Det smagte rigtig dejligt.

I hallerne har Coffee Collective også en stad, og efter anbefaling fra Anne au Chocolat, måtte vi jo lige forbi og smage deres kaffe. Vi købte begge en dobbelt latte, og var helt enige om, at det var den bedste latte vi har smagt. Og vi har efterhånden smagt rigtig mange!


Også Il Fornaio har en stad derinde, hvor de sælger deres produkter og lækre brød. Derinde købte jeg noget, og resten af i aftens aftensmad blev også indkøbt i hallerne. Hvad det var, viser jeg i morgen.


Tag derind. Det er hyggeligt, lækkert og helt klart et besøg værd!

/Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar