torsdag den 29. september 2011

Malaga #2

Her kommer lidt billedespam fra Malaga, og af den lækre mad vi spiste dernede. Mange af tingen ville man aldrig kunne lave lige så godt herhjemme, da det er de gode, friske og solmodne(!) råvarer, de bruger, som gør at tingene smager så godt, som de gør.

Noget af det bedste, og mest autentiske, jeg fik dernede var denne ret med grønne bønner og blæksprutte. Det smagte simpelthen så godt, og den eneste fejl var, at der slet ikke var nok af den. Luksus-problem.



Min kære farmor bestilte en super pæn ret, som bestod af hvide dampede asparges, perberfrugt sovs med dild, og friskrevet parmesan on top.


Min far gik all in, og ville have rigtig mandemad. Det var jeg rigtig glad for, for jeg fik lov til at smage noget af hans ret. Han bestilte oksehaler i en sovs, som jeg gætter på, var lavet af tomater, peberfrugt og den famøse røgede paprika. Det smagte absurd godt. Kødet faldt fuldstændig fra hinanden, og jeg var meget overrasket over hvor lækkert det var. Anretningen var dog til tacky. Jeg hader sådan nogle tårne af ris. No-go!


Det er bestemt ikke sidste gang jeg har fået oksehaler, og næste gang jeg ser det på menukortet skal jeg helt sikkert have det. Det lyder lidt ulækkert, men det smager fantastisk.

Maden var god, selskabet kunne ikke være bedre, men det hele blev lige løftet af den udsøgte udsigt vi havde fra bordet. Se bare her:


Malaga er helt klart et besøg værd. Dog vil jeg sige, at man skal køre op i bjergene for at finde det charmerende. Nede ved kysten er det meget turistet, men blot en lille køretur væk findes noget af det smukkeste landskab jeg har set. Jeg vil tilbage!

Ha' en rigtig dejlig torsdag i det gode vejr vi har.

/Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar